معـرفی شرکت

شرکت بازار گستر پگاه منطقه چهار(سهامی خاص) زیر مجموعه هلدینگ شرکت صنایع شیر ایران بوده و با اهداف زیر تشکیل شده است:

  • مدیریت هوشمندانه بازار محصولات شرکت های تولیدی صنایع شیر ایران
  • ترویج بازار محوری به جای تولید محوری
  • دستیابی به هم افزایی توفیقات شرکت های گروه

در اساسنامه این شرکت، فعالیتهای زیر به عنوان حیطه فعالیتهای مربوطه در نظر گرفته شده:

  1. تأمین، توزیع و فروش فرآورده های شیری و سایر مواد غذائی
  2. ایجاد شبکه های توزیع در راستای اهداف شرکت و نیز انجام بازاریابی و هر گونه فعالیت مربوط به مدیریت بازار
  3. سرمایه گذاری و مشارکت در تهیه، فرآوری، ذخیره سازی و توزیع انواع فرآورده های شیری
  4. تأمین وسایل و تجهیزات، ماشین آلات و ادوات، مصالح و مواد اولیه مورد نیاز از طریق بازارهای داخل.

 

بازار هدف شرکت بازار گستر پگاه منطقه چهار

“بازار هدف” شرکت با محوریت چهار استان اصفهان، قم، چهار محال و بختیاری و یزد بوده اما در عین حال با سایر شرکت های بازارگستر پگاه (مناطق۱،۲،۳،۵) در تعامل است. بازار هدف این شرکت شامل ۴۱ شهرستان و ۱۶۲ شهر و در مجموع ۷۹۱۳۱۹۶ نفر جمعیت می باشد که ۵/۱۰% کل جمعیت کشور را تشکیل داده و دارای دو کلان شهر از هشت کلان شهر کشور( اصفهان و قم) می باشد.
حدود ۸۴% از جمعیت کل استانهای تحت پوشش این شرکت”شهر نشین”هستند. در جدول ذیل توزیع نسبی”تعداد افراد خانوار” و “درصد شهر نشینی” و “میانگین تعداد خانوار” استانهای مذکور آمده است:

نام استان درصد شهرنشین استان میانگین تعداد خانوار تعداد خانواده بر حسب درصد
۱ نفر ۲ نفر ۳ نفر ۴ نفر ۵ نفر و بیشتر
اصفهان ۴/۸۵ ۴/۳ ۵۹/۷ ۹۶/۱۹ ۰۱/۲۹ ۷۲/۲۷ ۷۲/۱۵
قم ۲/۹۵ ۶/۳ ۴۵/۵ ۵۰/۱۸ ۳۸/۲۷ ۹۱/۲۶ ۷۶/۲۱
چهار محال بختیاری ۲/۵۸ ۸/۳ ۶۰/۵ ۳۲/۱۶ ۰۱/۲۴ ۸۶/۲۵ ۶۵/۲۸
یزد ۴/۸۲ ۵/۳ ۷۸/۷ ۰۴/۱۹ ۰۹/۲۸ ۴۲/۲۷ ۶۷/۱۷
متوسط کل چهار استان ۳/۸۰ ۶/۳ ۶۰/۶ ۴۵/۱۸ ۱۲/۲۷ ۹۷/۲۶ ۹۵/۲۰

 

استـراتژی شرکت بـازار گستـر پگـاه منطقـه چهـار

استراتژی اصلی فروش شرکت بازار گستر پگاه منطقه چهار عبارت است از:

  1. فروش در بازار داخلی چهار استان اصفهان، چهار محال بختیاری، قم و یزد بوده و نوع توزیع به صورت “مویرگی” می باشد. در عین حال “فروش سرد” همراه با ویزیتور حضوری پیش بینی شده است هر چند که ممکن است در برخی از مناطق سیستم توزیع تلفنی یا “فروش گرم” نیز برقرار گردد.
  2. پرداخت هزینه های حمل و توزیع محصول از “درصد ریالی” به پر کیلو” ، ضمن آنکه هزینه های حمل محصول بین شهری از “درصد ریالی” به هر تن در کیلو” تغییر یافته است.
  3. این شرکت هیچگونه فروش چکی را بدون ضمانت نمی پذیرد و در غیر این صورت عامل موظف به خرید نقدی از شرکت می باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *